popular post

Sabtu, 3 Mei 2014

# Bersangka Baik Dengan ALLAh


 Bersangka baik dengan ALLAH sangat - sangat penting.kerana dialah yang mencipta dan menjadikan kita sebaik-baik manusia. jika kita lihat begitu ramai yang mengeluh damba denga nasib diri.Mengapa ? siapa yang harus dipersalahkan ALLAH atau diri sendiri. mestilan diri sendiri , cuba anda renungkan diri sendiri di hadapan cermin,bagaimana rupa dan bentuk fizikal kita ? Cukup indah bukan ? sehat dan tiada cacat celahnya bagi yang normal.kita harus ada perasaan malu dengan golongan kurang upaya oku.wslaupun mereka oku tapi mereka gigih berkerja untuk menyarah kehidupan dengan rezeki yang halal.

kita diciptakan sebaik-baik manusia yang berakal.tetapi mengapa kita tidak gunakan akal untuk berfikir dan bertindak.Jika kita hanya mengeluh dan meratapi nasib diri, sampai bila nak majukan diri menjadi orang yang berguna dan bertanggungjawab.Akhirnya kita berfikiran sempit mengambil tindakan melakukan jenayah , mencuri , merompak , membunuh dan sebagainya semata - mata mahu hidup senang.

kita diberi peluang berlambak di depan mata , hanya dari diri kita sahaja nak atau tidak memilih peluang itu.Isteri yang tidak berkerja juga boleh mencari duit sendiri walaupun hanya di rumah.bukan hanya berharap duit gaji suami.memangla itu tanggungjawab suami memberi nafka.akan tetapi cukup ke rm100 sebulan.tolak itu dan ini kejap je habis.tidak sampai sebulan dah habis.

 Saya juga seorang suri rumah sepenuh masa dan bekerja sendiri di rumah.saya membuat biz kecil-kecilan tapi hasilnya pun cukup lumayan.Alhamdulillah saya boleh lari dari kesempitan hidup.dapat menolong suami top up barang-barang dapur.top up duit belanja anak-anak kesimpulanya bebas di tengah bulan sebelum suami gaji

 ini adalah salah satu biz yang saya lakukan di rumah.biz ne boleh dikatakan biz kurun temurun keluarga saya.masa kecik-kecik dulu familly pun jual aiskerim ini untuk perbelanjaan sekolah.kini saya juga dapat top up duit belanja anak-anak melalui biz ini.

selain itu saya juga diberi peluang oleh syarikat besar iaitu SHAKLEE menambah pendapatan di tengah bulan.apa yang shaklee bagi di tengah bulan ? semestinya duit la..duit bonus tiap-tiap bulan.kesimpulanya hidup ini cukup indah dan terpesona tanpa perlu mengikat perut di tengah bulan.cukup mudah kan peluang yang kita ada di depan mata.cuma nak atau tidak saja untuk merebut peluang ini.


Biz dengan shaklee ne mudah sahaja.anda tidak perlu keluar rumah berjemur tengah-tengah panas pegi ketuk pintu rumah orang .ianya kerja hanya di hujung jari sahaja.anda juga akan mendapat diskaun 25 % sekiranya anda menjadi ahli shaklee.


 






























Nama ~ norjannah binti paje. Sid ~ 951040. FB ~ Www.facebook.com/Jans.azali. Page ~ https://m.facebook.com/pages/Jans-supplement-shop/185431661618872?id185431661618872&-rdr Blog ~ http://jannahdanvita.blogspot.com/2014/04. Fon ~ 011-21152364

Tiada ulasan :

Catat Ulasan