popular post

Isnin, 21 April 2014

# keputihan

keputihan. 

keputihan merupakan masalah yang paling kerap dialami oleh wanita,terutamanya yang sedang lalui fasa kehamilan dan baru lepas bersalin.sebelum ini saya juga tidak terlepas dari masalah keputihan.keputihan juga menyerang tak kira usia.remaja yang dah akil baliq juga tak akan terlepas melainkan mereka menjaga bahagian intim tersebut dengan baik.Jika keputihan ini tidak di benteras dari awal, ia bakal memudaratkan diri sendiri.jadi bertindak lebih baik daripada merawat.jangan biarkan keputihan berlarutan.

APA ITU KEPUTIHAN.

Keputihan ialah merupakan cecair lendir yang keluar daripada fajar dan berwana keputih-putihan dengan sifat yang belbagai,bergantung kepada punca masalah tersebut.

JENES -JENES KEPUTIHAN.

* Berwana jerni,tidak berbau & tidak gatal.

keputihan jenis ini adalah normal dan biasanya berlaku minggu menjelang haid,sekitar waktu subur dan semasa mengandung.ianya juga boleh terjadi sekiranya terlalu stress.

* Berwarna putih,berair dan berbau.

 Mereka yang mengalami masalah ini akan berasa gatal di sekitar fajar dan sakit ketika membuang air kecil.Ini berpunca darpada jangkitan sejenis KULAT yang di kenali sebagai CANDIDA ALBICANS.

* Putih pekat dan berbau.

 Keputihan jenis ini biasanya berpunca daripada radang pada serviks & vagina.masalah ini turut disebabkan oleh jangkitan CANDIDA ALBICANS

 * Coklat berair.

 Dalam kes ini ia berpunya dari pembulu dara pada serviks atau andometriosis.warna coklat itu boleh disebabkan oleh pendarahan seperti keguguran,haid yang tidak teratur @ luka dalaman.

*KEPUTIHAN MERAH MUDA dan tidak berbau.

 Situasi ini biasanya terjadi setelah melahirkan anak.ia juga munggkin berlaku pendarahan di pangkal rahim ataupun fajar.masalah ini juga boleh disebabkan oleh hormon estrogen yang berlebihan.

*kEPUTIHAN KELABU SERTA BERBAU.

 Keputihan ini jarang berlaku dan berkemungkinan sebagai petanda ada kanser.

*KEPUTiHAN KEKUNINGAN ,GATAL dan BERBAU BUSUK.

 Sekiranya keputihan seperti ini anda alami dan terasa sakit di bahagian kemaluan serta sakit ketika membuang air kecil ianya disebabkan jangkitan NISSERIA GONORRHOE.

SUPPLEMENT TERBAIk.
 keputihan memang merimaskan.tiada siapa yang pernah terlepas dari mengalamin masalah ini, termasuk diriku.sejak mengamalkan supplement shaklee Alhamdulillah keputihan dapat diatasi tanpa perlu menggunakan pencuci MISS ' V '

Kelebihan supplement ini berbanding dengan dengan produk-produk lain yang berada di pasaran ialah kerana ianya 100% semulajadi,selamat tanpansebarang kesan sampingan yang negatif dan yang paling penting berkesan.

p/s ~ Untuk wanita hamil anda tidak perlu risau sekiranya fajar anda manghasilkan lelehan atau rembesan yang lebih daripada biasa.Itu adalah normal bagi ibu mengandung.Walau bagaimanapun anda perlu memberi perhatian yang lebih kepada kebersihan dan penjagaan fajar untuk mengelakkan masalah keputihan melanda

ALFALFA ~ kaya dengan klorafil bersifat antikulat.
GLA COMPLAX ~ Menghalang kulat dari merebak
GaRLIC ~ Antibiotik semulajadi, anti kulat dan membantu meningkatkan imun sistem badan



Berminat boleh pm jan's 011-21152364.
free consultation





































Tiada ulasan :

Catat Ulasan