popular post

Rabu, 10 Disember 2014

Hilangkan jeragat

  Apa itu jeragat ? Jeragat adalah tompok-tompoh berwarna coklat.biasa akan kelihatan di bahagian pipi.jeragat biasanya akan menyerang wanita yang dah berusia atau ibu mengandung.kekurangan kolagen pada kulit juga salah satu punca mengapa jeragat menyerang.ketidakstabilan hormon juga boleh terjadinya jeragat.

  Sinaran Uv.
Cuba elakkan dari terkena sinaran matahari terlalu lama.sinaran uv yang tinggi juga boleh merosakkan struktur kulit anda.jika anda kerap berada dibawah matahari.cuba pakai pelembeb yang dapat membantu melindungi kulit anda dari terbakar dibawah sinaran uv.

  Gunakan pencuci muka yang rendah tahap ph nya.gunakanlah pencuci yang sesuai dengan kulit anda.pililah pencuci yang selamat dan bebas dari bahan kimia.alat solak juga memainkan peranan penting.rata-rata bahan mek up mempunyai bahan kimia yang sangat tinggi kandungannya.jadi ...jagan pakai alat solek lebih dari 12 jam sehari..jangan biarkan ada sisah mek up diwajah anda ketika hendak masuk tidur.pastikan anda mencuci wajah anda terlebih dahulu.jika anda mempunyai kulit yang kering anda boleh memakai pelembab malam yang sesuai mengikut kulit anda.

  Kebersihan tempat tidur juga memainkan peranan penting.sisah-sisa habuk yang melekat pada rambut anda juga boleh merosakkan kulit muka dan mudah timbulnya jerawat.

  Supplement terbaik.
* vitamin C.
Vitamin C mengandungi collagen yang baik untuk kulit anda yang kering.testimoni costemer sendiri ....'' baru makan 30biji jeragat dah pudar '' padahal dalam 1 botol vitamin C tahan 6 bulan lagi.memang menjimatkan.

* B.complax.
Mengandungi folik asid terbaik untuk kulit anda.ia juga dikenali sebagai anti stress.

* Esp.

Membantu membentuk tisu baru dalam kulit.memberikan keanjalan tetehangan otot kulit.

* vitamin E.

Juga dikenali sebagai vitamin awet muda.mengawal pengeluaran minyak berlebihan 

* Gla complax.

Terbaik untuk mengawal hormon yang tidak stabil.terutamanya wanita ya g dah berusia ( monopaus ) putus haid.

* Collagen powder.

Dikenali sebagai tisu penyambung kepada kulit.semakin meningkat usia semakin lambat badan menghasilkan collagen.anda boleh mengampil supplement collagen powder untuk mempercepatkan pembentukan collagen didalam badan.

P/s : memakan supplement saja tidak mencukupi sekiranya anda kekurangan air dalam badan.air sangat penting untuk mempercepatkan tindak balas supplement yang anda makan.dan mempercepatkan pembuangan toksin yang tidak diingini.air juga sangat bagus untuk menghasilkan kulit yang lembab.

  banyakkan memakan buah atau sayuran hijau untuk mencukupi nutrisi kulit anda.ulam-ulam juga bagus untuk awet muda.

Jika anda mempunyai masalah berkaitan dengan kulit anda boleh menghubungi saya atau whsap jan's 011-21152364

Tiada ulasan :

Catat Ulasan